ilustracija_2

Kad cijena nafte raste, poskupljuje gorivo u BiH, kada pada, ostaje ista…

Na svjetskim tržištima cijene nafte prošlog tjedna su pale, nastavljajući silazni trend započet u srpnju zbog povećane proizvodnje najvećih svjetskih proizvođača i mogućeg slabljenja potražnje zbog trgovinskoga rata između SAD-a i Kine…

Na londonskom je tržištu cijena barela prošlog tjedna pala 1,5 posto, na 73,20 dolara, dok je na američkom tržištu barel pojeftinio 0,4 posto, na 68,50 dolara, piše Večernji list.U prvom tjednu kolovoza cijene nafte su dodatno pale, nakon što je u srpnju barel na londonskom tržištu pojeftinio za 6, a na američkom za 7 posto, što predstavlja najveći mjesečni pad cijena od srpnja 2016. godine.

Bez obzira na pad cijena na svjetskom tržištu, cijena goriva u BiH i dalje je ista. Da nekih posebnih zahtjeva za smanjenje cijena goriva nema, potvrdili su nam i iz Federalnog ministarstva trgovine.Nekih posebnih promjena nemamo. U posljednje vrijeme dnevno primimo dva ili tri zahtjeva i to je sve, kazala nam je Lela Glibo, šefica Odsjeka za cijene Federalnog ministarstva trgovine.

Cijena nafte u srpnju je doživjela najveći pad u posljednje dvije godine nakon što je Libija priopćila kako će povećati isporuke, dok investitori strahuju da će trgovinske tenzije umanjiti potražnju za tim energentom.Kad govorimo o cijenama goriva u Bosni i Hercegovini od 2011. do 2018., onda je vidljivo kako je najskuplje bilo krajem 2012., kada je litra koštala 2,62 KM, tada je nafta u svijetu poskupjela na 112 dolara, što je gotovo 40 posto više od trenutačne cijene.

Svakodnevno nas dočekuje nova vijest o padu cijena sirove nafte na svjetskom tržištu te cijenâ goriva na domaćim crpkama. Instinkt nam govori kako globalna tržišna utakmica nekako mora uroditi kakvom koristi i za prosječnog čovjeka.

Uvriježeno je mišljenje da niža cijena nafte znači jednako tako i nižu cijenu goriva, međutim, to obično nije tako.Građani su ogorčeni, uz objašnjenje da se vozačima svako, pa i najmanje poskupljenje nafte na svjetskoj burzi obilo o glavu, dok pad cijena i ne osjete.

Kad nafta na svjetskom tržištu poskupljuje, cijene kod nas rastu brzinom svjetlosti, a kad nafta pojeftini, vlasnici crpki uglavnom ne reagiraju, odnosno što više mogu odugovlače s pojeftinjenjem goriva na crpkama. Dakle, neozbiljne su njihove priče da se rukovode događanjima na svjetskom tržištu. Ono čime se oni jedino rukovode je ubiranje dodatnog profita, kazao je jedan od ogorčenih vozača.Podaci Agencije za statistiku BiH pokazuju da se u BiH godišnje u prometu potroše 1,2 milijarde, a dnevno oko 3,3 milijuna litara goriva. S cijenom većom 0,05 KM po liti naftaši dnevno, na toj razlici, zarade oko 165.000 KM, piše Večernji list.

(Republika.ba/Foto: Ilustracija)




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *